Subject: FW: Uue rahvatervise seaduse § 19
From: "Info - SOM" <[email-masked]>
To: "Info - SOM" <[email-masked]>
Date: Thu, 12 Jun 2025 15:49:13 +0300

From: Markus Kont // Hedman <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, June 12, 2025 3:22 PM
To: Heli Laarmann - SOM <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>
Subject: Uue rahvatervise seaduse § 19

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Kirjutan seoses septembris jõustuva uue Rahvatervise seaduse § 19 lõikega
1. Paragrahv nimetab ilu- ja isikuteenuseks antud seaduse kontekstis
juuksuri-, kosmeetiku-, solaariumi-, tätoveerimis-, püsimeigi- ja keha
augustamise teenust ning küüne-, ripsme- ja kulmutehniku teenust.

Kas uue seaduse puhul on mõeldud ka tätoveerimise eemaldamise teenust ilu-
ja isikuteenusesna?

Küsimuse taustaks nii palju, et tätoveerimine, mille puhul süstitakse
dermisesse metalli ja tindi segu, on ilu- ja isikuteenus. Samas, kuidas on
lood vastupidise protseduuri ehk metalli ja tindi segu lõhustamisega, et
lasta organismil see lõhhustada ning kehast välja viia. Tätoveeringu
eemaldamise laser on EL määrusega nimetatud meditsiiniliseks seadmeks, ent
eemaldamise puhul pole tegemist loakohustusliku tervishoiuteenusega TTKS §
40 lg 1 mõttes. Küsitav on ka selle nimetamine tervishoiuteenuseks TTKS §
2 lg 1 mõttes. Samas on võlaõigusseaduse tervishoiuteenuse määratlus
märksa laiem TTKS-st, mille puhul on tätoveeringu eemladamise teenuse
liigitamine tervishoiuteenuseks VÕS § 758 lg 1 alusel tõenäolisem. Kogu
eelneva taustal tõusetubki küsimus: kas uue tervishoiuseaduse kontekstis
oleks tätoveeringu eemaldamine, kui laia puuga lüües vastandtegevus,
käsitletav ilu- ja isikuteenusena või mitte.

Lugupidamisega / Best regards,

Markus Kont

Trainee | Praktikant

 <mailto:[email-masked]> markus.ko
<mailto:[email-masked]> nt <mailto:[email-masked]>
@hedman.legal

 <https://hedman.legal/> hedman.legal | +372 6 645 250 |

Rotermanni 8, 10111, Tallinn, Estonia

This e-mail and its contents are confidential. If you are not an intended
recipient of this email, please delete it and notify the sender.

Ranked in
<https://hedman.legal/hedman-celebrated-by-chambers-europe-legal500-iflr10
00-for-legal-excellence-in-2025/> Chambers Europe and
<https://hedman.legal/hedman-ranked-in-band-2-in-the-chambers-fintech-2025
-edition/> FinTech,
<https://hedman.legal/hedman-celebrated-by-chambers-europe-legal500-iflr10
00-for-legal-excellence-in-2025/> Legal 500 &
<https://hedman.legal/hedman-celebrated-by-chambers-europe-legal500-iflr10
00-for-legal-excellence-in-2025/> IFLR1000 2025 guides